Tudomásul kell vennünk, hogy az otthoni felhasználói piac több mint 30 %-a, ingyenes termékeket használ. Egy kicsit mélyebben beletúrva ennek a közösségnek a struktúrájába, az derül ki, hogy vannak akik elvből nem vásárolnak, de a legtöbben nem szánnak a vírusvédelemre pénzt.
A miértek is különbözőek, de talán a leggyakoribb az, hogy ha neki dolga van a termékkel, akkor nem fizet érte.
Van az otthoni felhasználóknak a 12-30 év közötti köre, akinek még van ideje az ingyenes termékekkel „szórakozni”.
Van havonta 3-5 órája, hogy frissítse, utána olvasson a blogokban, hogy ha baj van, akkor mit kell csinálni, merthogy támogatás ugye az nincs ezekhez a termékekhez.
Az látszik viszont, hogy mikor az ingyenes felhasználó átkerül abba az állapota, hogy dolgozik és egyre kevesebb ideje van a „mókolásra”, de van pénze, akkor egyre inkább megvásárolja a terméket. Melyiket fogja megvásárolni?
Ha már fizet, akkor azt, aminek van brandja, vagy aminek sokat látja a reklámját, vagy azt, amit már ismer és kipróbálta.
Minden döntési folyamatnak megvan a saját pszichológiája és a piaci szereplők mindegyike azonosul valamelyikkel és ennek megfelelően alakította ki a kereskedelmi struktúráját.
A Panda létrehozott egy új technológiát, a Cloud Antivirust. (www.cloudantivirus.com) Jelenleg ez egy termék, és egy technológia is egyben. Az elkövetkező termékek mind erre a technológiára épülnek majd, de mindenesetre használják majd, vagy már most is egy-egy részfeladatra. A technológia teljesen más alapon működik, mint a hagyományos vírusirtók. Vegyesen használja a PC-n és a szerveren tárolt adatbázist. A termék egy web alapú applikáció, leginkább a Google applikációihoz hasonlít.
Egy telepített kliens oldali agent, aminek az erőforrásigénye szinte észrevehetetlen (17MB), csak a feladatok egy apró hányadát végzi és kommunikál a szerverrel, a feladatok nagyobbik részét a szerver(ek) végzi.
Miért érdekes mindez az ingyenes termékekkel kapcsolatosan?
Mert adunk egy új technológiát annak a közösségnek, aki jelenleg csak ingyenesen használja a termékeket. Adunk egy olyan terméket, ami nem egy lebutított, csökkentett tartalmú termék, hanem mindennek az alapja. Ez a termék a technológiájának, és az erőforrás-igényének köszönhetően, extra gyors sebességet biztosít a felhasználó gépének.
Kíváncsiak voltunk a piaci fogadtatására. Jelentem jó. Sőt, néhány hét alatt több mint félmillió látogató és több százezer felhasználó. Célunk, hogy egy év alatt az ingyenes felhasználók közül több 10 millió felhasználót védjünk ezzel a technológiával.
Minden visszajelzés érdekel bennünket.