Mégis drágább az ingyenes vírusirtó?

2011.05.16. 10:19 - zspanda

 

Sokan használnak ma ingyenes vírusirtót és azt kell mondjam, hogy meg is van a helye a piacon, de nagyon fontos, hogy ismerjük azokat a paramétereket aminek a teljesülése mellett érdemes, sőt szabad ilyen termékeket használni.
 
Ma a fertőzött gépek közel 70% -a ingyenes vagy próba verzió használata mellett fertőződik meg. Miért lehet ez.  Annak aki ilyen terméketek használ nagyon kell értenie a számítógéphez, olyan szinten mint egy számítógép szervizes mérnök. Hogy miért? Mert egy esetleges probléma kapcsán nincs megfelelő dokumentáció és a Windows mélyén kell turkálni ahhoz, hogy kezelje felmerült problémát.
 
Mik lehetnek ezek?
Nem frissült a vírusadatbázis.
Talált egy vírust de nem irtotta le csak jelezte hogy van a gépünkön.
 
Az ilyen esetekben egy vásárolt szoftvernél, ha nem ismeri a megoldást a felhasználó akkor telefonálhat vagy írhat a terméktámogatási csoportnak és segítenek a megoldásban, olyan egyszerű megoldással vagy leírással ami könnyen végrehajtható .
 
Mit tehet az ingyenes terméket használó ?  Kutakodik a neten a fórumokban a wikin, stb és netes „szakértőktől „ kap valamilyen választ amit vagy nem ért vagy nem oldja meg a porblamát esetleg még jobban elmélyíti azt. Szóval nem elég hogy szervizmérnöknek kell lenni még a fórumokon is otthon kell lenni.
Az egész procedúra vége az hogy elviszi a szervizbe és ott pénzért megoldják a problémát, a probléma megoldására szánt időről nem is beszélve.
 
Azoknak akik korlátlan idővel vagy professzionális számítástechnikai tudással rendelkeznek lehet megoldás az ingyenes biztonságtechnikai szoftver ellenkező esetben azonban egy piaci verziót javaslok. Azok közül is egy Internet Security vagy egy ennél is magasabb tartalommal rendelkező csomagot. Miért?
 
                Ma már nem elég egy egyszerű Antivirus megoldás. Kell tűzfal, kémprogram védelem, valamilyen zero day védelem ( a még kategorizálatlan fenyegetések ellen) nagyon fontos a webtartalom szűrés és a Phising azaz az adathalászat elleni védelem. Mindez persze külön külön megoldható ingyenes megoldásokkal is, de azok nem működnek együtt. Ma egy jól működő biztonsági csomag úgy működik, hogy ha a levelet adathalász levélnek minősíti a rendszer akkor a webtartalom szűrő még véletlen kattintás esetén sem engedi a felhasználót az adathalász levélben megadott weboldalra. Ezt az együttműködést két különálló program képtelen megoldani.
 
A szakmai érvek mellett egy jog problémát is had említsek meg, mégpedig azt, hogy az ingyenes megoldások többsége csak és kizárólag otthoni célra használhatóak ingyenesen. Ez pedig csak a valóban magántulajdonú gépekre vonatkozik. Ha valaki a gépet egy BT vagy Kft számlájára vette,de fizikailag otthon van és jellemzően a gyerek használja játékra akkor is üzleti célú eszköznek számít és nem használható az a szoftver licenc ami otthoni célra ingyenes .

 

A bejegyzés trackback címe:

https://virusorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr312907574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

www.nod32-antivirus.hu · http://www.nod32-antivirus.hu 2011.06.01. 12:09:54

Nagyon tetszik az oldal, csak Így tovább. Ha ingyenes demó vírusírtó, antivírus kellene, olcsó, akciós áron, akkor nézzétek meg a weboldalamat. www.nod32-antivirus.hu

sono2 2011.06.01. 13:58:59

Szervízvezetőként rengeteg vírusfertőzött géppel találkozok. A többségükön ingyenes(nek nem mondható) AVAST, AVG, Microsoft vagy hasonló "csoda" működik - nyilvánvalóan nem megfelelően. A kedves felhasználónak mindössze két percet kellett volna olvasgatnia a gyártó honlapján és rájött volna, hogy az ingyenes program csak korlátozottan képes védeni a gépét.
Nem örülök, de azért bevallom, hogy a cégünk jórész ezek miatt a kétpercek (ill. a hiányuk) miatt tud megélni. Meg szoktuk kérdezni a t. ügyfelet, hogy mit szeretne: most kiadni kb. 10e Ft-ot egy Pandáért, vagy jövő hónapban is behozni vírusirtásra (ami szintén 10e Ft). Szerencsére jellemzően az utóbbi mellett döntenek.

Kíváncsi lennék, hogy azok, akik ingyenes vírusirtót használnak, vajon óvszerből is használnának ingyenest?

(csorbakössz)

www.panda-online.hu 2011.06.03. 16:16:26

Hasznos és remek az oldal. Csak gratulálni tudok. Viszont, ha ingyenes próbaverziós vírusirtóra lenne szükség, kedvezményes, jutányos áron akkor látogassatok el a honlapomra, a www.panda-online.hu címen

entos (törölt) 2011.11.25. 23:43:08

Én már nagyon rég a Pandát használom. Régen csak próbaverziót, de ma már olyan kedvező áron lehet megvenni 3 PC-re hogy szerintem megér ennyit. Az ingyenesben meg nem hiszek, ki dologzik manapság ingyen??? Ez komoly vírusírtó folyamatos fenntartása sok szakembert és berendezéseket igényel. Így azt sem tartom kizártnak, hogy néhány ingyenes vírusírtó, valójában kémprogram.

entos (törölt) 2012.04.13. 09:39:39

Megvettem a Pandát... Elöszőr a Panda Global Protectiont. Mivel az angol nyelvtudásom hiányos volt, ezért nem tudtam használni az on-line biztonsági mentést. Tehát fölöslegesen vettem meg egy drágább verziót. A következő évben megvettem az Antívírus és Tűzfalat, de mivel többször telepítettem az operációs rendszert és így a pandát, ezért azt írja ki, hogy lejárt a licenszek a száma. Elöszőr adtak egy új kódot, ami azt jelentette, hogy le kellett telepíteni az ismerőseimnek . Aztán a következő pandát feltenni, stb. stb. Aztán megint jelentkezett a problémám, telepítsek fel egy Panda infotoolt vagy mi. Feltelepítetem, lefuttattam, azt írta ki, hogy a Panda központnak elküldte az adatokat. Várok-várok 1-2 hét múlva írok, hogy akkor mi lesz. Erre azt írják, hogy RÉGI adatokat küldtem el és küldjem el újból, aztán pedig azt írták, hogy nem kapták meg . Na ekkor kitértem a hitemből. A válaszuk meg az volt, hogy ne írja nekik csúnya szövegeket:
"Sajnos nem érkezett meg hozzánk az elemzésre a log fájl, az aktiváción tudunk segíteni, azonban a kérésünk, hogy ez normális hangnemben történjen, ellenkező esetben nem áll módunkban segítséget nyújtani"

Elöző leveleük: "Igen, azonban az jóval korábban volt, és azóta az eseményeket ismét szeretnénk megnézni, amennyiben nem tudja eljuttatni hozzánk ezt a log fájlt, nem tudunk segíteni Önnek"

Egyszer azt írják, hogy régi adatokat kaptak, utána azt írják, hogy nem kaptak meg semmilyen adatot. Én ezzel már nem vagyok hajlandó foglalkozni.
Aztán felajánlottak, hogy mégegyszer lecserélik a kódomat, de köszönöm szépen én nem fogok letelepítgetni aztán mindenkihez újból elmenni és feltelepítgetni... Azt sehol nem írták, hogy ha többször újratelepítem az operációs rendszert (valami hiba miatt) és így a pandát többször telepítem, akkor elveszik esetleg a licensz.

zspanda · http://certificateofwords.com/word/zspanda/ 2012.04.13. 10:41:54

@haffner.roland:

Kedves Roland,

Természetesen lehetnek problémák és az is lehet hogy terméktámogatás néha hibázik. De azt csak csöndben jegyzem meg, hogy az elég gáz hogy ország világ előtt leírod hogy nem csak te használod a terméket. Nem az van a licencben hogy bárkinek odaadhatod hanem az hogy te használhatod 3 gépen.
Teljesen legálisan ez azt jelentené hogy ha az egyik gép az otthoni kis Bt tulajdona a másik meg a sajátod akkor is csak az egyiken használhatod ó. Attól függően hogy mint magánszemély vagy mint bt vetted meg a terméket.

Mi hiszékenyek vagyunk és elhisszük hogy te egy tesztelő vagy és egy év alatt mind a 3 gépedet 3x újratelepíted és adunk új kódot hogy tudd használni a legálisan vásárolt termékedet.

De itt megkérdezném az üzemeltető kollégákat, hogy nekik mi a véleményük egy olyan extrém felhasználásról ahol állandóan újra kell telepíteni az operációs rendszer. Valószínüleg állandón fel le telepítesz cuccokat. Ilyet is olyat is. Nem baj csak vállalni kell a következményeket. Lehet hogy a többi termék sem fog normálisan működni.
A support meg vakon távolról próbálja megolnai a helyzetet. Írj egy email egy autószerviznek, hogy ez meg ez a bajom és nézd meg hogy milyen választ adnak. Mindezek mellett lehet az is hogy a kollégák nem megfelelő ügymenettel foglalkoztak veled. majd megnézem...

entos (törölt) 2012.04.13. 13:58:58

Mikor megvettem direkt úgy hogy 3 PC-re, semmiylen információt a felhasználálásról nem közöltek. Amúgy már hónapok óta úgy is csak a demo verziót használom.

zspanda · http://certificateofwords.com/word/zspanda/ 2012.04.13. 14:04:17

Kedves Roland,

Amikor feltelepíted, minden egyes gépre elfogadod a licenc feltételeket. Persze ha az az érved hogy a vásárláskor nem megfelelő tájékoztatást kaptál, az lehet helytálló. De akkor sem telepíthetted volna fel. Tehát a dolog azért sántít. De nem azért vagyok itt hogy felnyomjalak a rendőrségen hanem hogy segítsek ha valami baj van.

Ha beszélünk a mi hibáinkról akkor szívesen olvasok a te válaszoddal arról hogy igazam van-e a feltételezésemmel hogy az a windows azért nem volt egy tiszta szűz rendszer.

Erről miért nem beszélünk?

entos (törölt) 2012.04.13. 14:23:06

Én már úgy sem akarom használni nekem marad ademo verziós aé az egyik ismerősöm használja majd.
MInt írtam kértem a pozitív bejegyzésem törlését. Én legálisan óhajtom használni a ,Pandát is ezért vettem meg. Elöszőr meg kell vásárolnom a Pandát utána elolvbashatoma szerződési feltételeket, meg esetleg utána megtudom, hogy mivel nemt udok angolul, ezért nem tudom teljeskörűen használni. Most meg Ön itt azt dumáléja hogy szándékosan kárt okoztam Önöknek, holtott csak demo verzió fut, sőt magától kikapcsolt a tűzfal és ebben az esetben nekem milyen károm volt?
Törölje a bejegyzéseimet és kurvűra nem érdekel az sem, hogy demo verziót használok, az már csak gondolom nem baj ha én megvettem és az ismerösőm használja teljes verziót. Mint mondom csak demo verziót tudok használni.

Töröljéka kódomat és a bejegyzéseimet de a pozitívat is és felejtsük el egymást. Veszek egy másik vírusírtót.

Mert igen is legálisat akarok használni, meg oylat ami működik is.

entos (törölt) 2012.04.13. 14:49:05

Megtaláltam a Pandához kapott felhasználói kézikönyvet: "ha az Ön terméke több licensszel rendelkezik, a telepítést minden számítógépen el kell végezni, amire a licensz-szám kiterjed. Egy szóval nem írják, hogy a 3 számítógépnek egy helyen kell lennie, vagy az én tulajdonomban lennie.

entos (törölt) 2012.04.13. 15:08:50

Amúgy meg nem telepítgetek össze-vissza semmit, mint kiderült elromlott a winchester és ezért fagyott le sokszor. Amúgy meg legális windowsom van, de amit írt abból minden felhasználó számára kitűnik hogy ez milyen cég, hogy a hibákat illegális használatra akarja fogni.

entos (törölt) 2012.04.13. 19:08:29

Akkor nekem azért írta ki, hogy nem aktiválhatom, mivel aktiválva volt az ismerősöm által. Én demo verziót használtam.
Mégegyszer mondom: azt mondták 3 számítógépre lehet feltelepíteni és a panda használati kézikönyv sem tartalmazott korlátozásokat. ÉS akkor azt írják, hogy sántít a dolog. Ha sántítana a dolog és nem lettem volna félretájékoztatva, akkor nem névvel írogatnák talán.

zspanda · http://certificateofwords.com/word/zspanda/ 2012.04.13. 19:18:42

A termék megvásárlásával ÖN jogosultságot szerez a panda termékének 3 gépen való használatára.
ÖN. nem a szomszéd, nem a haver nem a tesó és még úgy másik 6 milliárd ember NEM szerzett semmilyen jogot azzal, hogy ÖN vásárolt valamit.

A jog az egy ilyen furcsa dolog. Ha kijelent valamit akkor nem írja le hogy mit nem szabad. Magyarország nem az USA itt nem kell felhívni az emberek figyelmét hogy a macskát nem tesszük a mikróba.

A telepítés és a használati jog az nem ugyan az. Nem tudjuk betartatni. Csak jeleztem. De kár ezen ennyit rugózni...

Ha meg rossz a wincsid akkor minek szidod a szoftvergyártót, hogy szar a szoftver. Ettől persze lehet igazad bármiben

entos (törölt) 2012.04.16. 11:43:45

Mikor az egyik eladónál diákverzió után érdeklődtem még meg is kérdeztem, hogy egy vagy 3 db diákigazolvány kell, azt mondták egy elég.
Nem mondtam, hogy szar a szoftver, pont azt mondtam, hogy nem tudom használni a teljes verziót, de legalább így kiderült hogy miért nem. Amúgy a Pandának megírtam, hogy az ismerősöm meg van vele elégedve csak én szopok, akkor talán elmondhatták volna. Én a Panda honlapján is csak annyit látok, hogy 3Pc-re megvehető. Pontosabban ennyi a vásárlásnál: PC-k száma 3. illetve választható. Még csak csillagos, vagy apróbetűs részt sem látok. Én teljes mértékben átvertnek érzem magam, mert így akkor még sem olyan olcsó a vírusírtójuk.

Ez olyan, hogy veszek 3 autót, és mikor kinyitom az egyik ajtót, az ülésen találok egy szerződést, hogy mind a három autót csak én vezethetem.
Vagy veszek három tévét, mikor bekapcsolom, megtudhatom, hogy csak az én lakásomban használhatom.

Teljesen logikusnak találta, hogy akkor a Panda kevesebb reklámból több emberhez eljut, ha mondjuk én a Pandát ajánlom az ismerőseimnek. Esetleg meggyőzök embereket, hogy jó a panda és használják. Ez egy igen jó marketing lett volna, ezzel szemben nem fogom ajánlani.

Nekem meg a 22.000 Ft-os segélyből sok, hogy vegyek 3 PC-re Pandát, mikor nincs is 3PC-ém.

Október-November amióta megvettem nem tudom használni az aktiválást. A következő fél évben meg akkor senki se használja, mert az aktiváló kód úgy sem jó. és megírtam, hogy ne küldjenek másikat, mert nem fogok telepítgetni az ismerőseimnek.
Na ekkor visszaírhatták volna, hogy akkor ez lehet a baj.
Ezzel szemben mit írtak: régi adatokat kaptak meg, meg aztán semmit...

Sándor Zsolt András · http://take-it-easy.blog.hu/ 2012.04.16. 12:22:35

Nem ez nem olyan mint az autó vagy a TV. Egyiknél sincs felhasználási szerződés. Itt van. Ennyi. Az hogy nincs 3 PCd arról mi nem tehetünk. A szoftver az más mint egy fizikai termék.
Simán belemennék hogy megvitassam de te nem akarod megérteni.
Sajnálom....

entos (törölt) 2012.04.16. 13:27:10

Dehogynem megértettem. Csak úgy látszik Ön nem akarja megérteni, hogy ezeket nem magyarázzák el sem a Panda oldalán, sem eladáskor.

Sándor Zsolt András · http://take-it-easy.blog.hu/ 2012.04.16. 13:43:50

Mielőtt megvette kipróbálta? Úgy mint most a demo használatával?

entos (törölt) 2012.04.16. 18:10:19

Mielőtt megvettem, nem próbáltam ki közvetlenül. Jó régen évekkel ezelőtt egyszer feltettem egy demot, de annyira idegesített a felugró ablak, hogy le is szedtem mindjárt: így demo verziót ki se szerettem volna próbálni, az hogy percenként ötször felugrik, hogy vegyem meg a teljes verziót, hát én nem ezta kipróbálási lehetőséget legfeljebb óráig bírtam.

entos (törölt) 2012.04.26. 22:29:56

Most akkor vegyek még egy Pandát, hogy végre a teljes verziót használni tudjam????

entos (törölt) 2012.04.26. 23:00:54

Most már végre választ szeretnék kapni, mert szeretném használni a teljes verziót, de amióta megvettem október-november felé, azóta nem sikerül.

entos (törölt) 2012.04.26. 23:13:50

Licensz: Amúgy megnéztem az ismerősömnél és nála is demo verió volt, állandóan felugrott az aktiválja terméket ablak. Feltehetően rossz aktiváló kód volt megadva - szerencsére.

zspanda · http://certificateofwords.com/word/zspanda/ 2012.04.27. 11:35:46

Roland,

Használjátok egészséggel. Ma van a multik szoftverlegalizálós napja és jó kedven van. Te kaptál két évnyi tiszta legális használatot. A haverjaid meg kapnak egy feladatot és kapnak ők is terméket.

ha betelefonálnak és bemondják hogy ők a Haffner Roland haverjai akkor kapnak egy év legális pandát.

Csak kérjenek engem. zspanda
süti beállítások módosítása