Felelősségre vonható vagyok-e ha fertőzött gépemmel megfertőzök másokat?

2010.10.11. 17:25 - zspanda

Végre lejutottunk ide is. A nagytesó kitiltaná a fertőzött gépeket a netről, jelent meg az indexen .

Mi van, ha kitiltunk valaki, olyat aki nem fertőzött? Ha tényleg fertőzött vagyok ki lesz az aki visszaengedi? Ki dönti el, hogy tényleg fertőzött egy gép vagy nem? Ki fogja megoldani a problémát? Ki vállal felelősséget, hogy ilyen ne történhessen velem? Egyelőre ezekre a kérdésekre szerintem nem lehet felelős szakértő válasz adni, sem a technológia sem a technikai feltételek sem a használati szokások nem alkalmasak egy ilyen szabályozás bevezetésére
Van-e egyéni felelősség a közösséggel szemben? Mi van, ha én fertőzött géppel felmegyek a netre és megfertőzök másokat és ezzel kért okozok neki. Mérhető a munka és adatvesztést, az adatlopást már ne is említsük. Nem vagyok egy nagy Internet jogász, de azt gondlom a témáról, hogy nem lenne ma olyan magyar bíróság aki ezt megítéli.

Összességében, ha felmerül, hogy kitiltsuk bárkit is akkor az is felmerül majd hogy szabályozni kell az egymásnak okozott kár és a felelősséget. Sajnos szerintem erre halad a világ. Nem egy szép jövőkép.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://virusorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr732363320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2010.10.11. 19:30:36

Én letiltanám a kimenő forgalmát, hogy ne fertőzzön, de mondjuk a webes meg a mailos forgalmat engedném.
süti beállítások módosítása